Comunitatea Focus
Spațiul în care copilul învață ALĂTURI de părinte-terapeut-coordonator ABA/NDBI
Aici înveți să urmărești ce contează cu adevărat în procesul de învățare:
Reglare → Conexiune → Limbaj și Cogniție.
Când este reglat, conectat și atent la tine, copilul învață mai repede, mai sigur, mai stabil. Asta nu pentru că ai grăbit procesul, ci pentru că l-ai așezat bine.
Ce faci în Comunitate:
Alegi obiective funcționale, pornind de la observații reale și de la contextul de acasă.
Predai abilități noi, ancorate în dezvoltarea copilului și neuroștiință, folosind tehnicile ABA/NDBI.
Folosești chestionarul FOCUS, ca să identifici prioritățile reale pentru copil și familie.
Accesezi protocoale deja scrise, pentru cele mai frecvente comportamente și nevoi.
Urmărești 8 cursuri fundamentale, cu peste 130 de lecții video, organizate tematic.
- Participi la 4 întâlniri de grup/lună cu Alina Vlad, unde analizăm situații reale și exersăm strategii ABA/NDBI și la 4 întâlniri lunare cu Giannina Ciotescu, care te sprijină să crești emoțional alături de copilul tău.

Comunitatea Focus
Este pentru tine? Da, daca ești ...
Părinte la început de drum și ți s-a recomandat ABA/ NDBI, dar nu știi exact ce presupune și cum să începi.
Părinte deja implicat într-un program ABA, dar vrei mai multă claritate și sprijin pentru ce faci tu acasă, între sesiuni.
Terapeut/Coordonator ABA și vrei să înveți cum să predai natural, în ritmul copilului, în contexte reale.
Terapeut/Coordonator NDBI și vrei mai multă structură, feedback și coerență în intervenție.
In comunitate nu primești doar strategii.
Aici înveți să alegi strategiile pentru viața reală:
când nu vrea să se îmbrace
când cere „numai sticla roz”
când refuză să intre la grădiniță
când pare „absent” în joacă
când vrei să-și găsească singur strategii de a se liniști
când vrei să se exprime spontan
În toate cele 13 rutine zilnice:
Trezire, toaletă, masă, îmbrăcat/dezbrăcat, pregătirea de plecare, plimbare, joaca cu alt copil, joaca singur, somn de prânz, cumpărături, relaxare/TV/cărți, baie si somnul de seară.
Ce obții în comunitatea FOCUS?
Ce obții în comunitatea FOCUS?
4 sesiuni de grup/lună cu Alina Vlad
Întâlnirile oferă un spațiu de discuție directă, în care analizăm împreună situații reale și exersăm strategii explicate pe înțelesul tuturor, ușor de aplicat acasă, nu doar în cabinet.
4 sesiuni de grup/lună cu Giannina Ciotescu
Pentru că teoria o știm cu toții, dar în practică ne pierdem repede – Giannina te sprijină să creezi acel spațiu critic dintre ce simți și ce alegi să faci, ca să crești emoțional alături de copilul tău.
Studii de caz reale
Pornim de la situații reale și analizăm pas cu pas ce a funcționat, ce nu și de ce. Studiile de caz te ajută să vezi concret cum arată intervențiile în viața reală – cu soluții adaptate, nu rețete generale.
„Raftul cu protocoale”
Ai la îndemână exemple clare, structurate, care pot fi ajustate rapid la copilul tău – fără să reinventezi roata.
Grup privat
Pentru momentele în care ai nevoie de o confirmare, o idee sau doar să întrebi ‘E bine cum procedez?’ – suntem acolo, cu răspunsuri rapide și clare.
Chestionarul FOCUS
Ca să știi ce observi, ce urmărești, ce ajustezi. Chestionarul Focus acoperă abilitățile pe care le observi la un copil neurotipic de 0-5 ani. Daca copilul este mai mare, insa nu are aceste abilități, te așteptăm in Comunitate.
Acces la cursuri înregistrate

- 30 Lectii
Intervenția Comportamentală Timpurie în Tulburările de Spectru Autist și alte Tulburări de Dezvoltare

- 30 Lectii
Curs ABA/NDBI

- 10 Lectii
Două modele de predare a atenției împărtășite

- 6 Lectii
Susținerea și dezvoltarea limbajului spontan

- 3 Lectii
Predarea în mediul natural și comunicarea spontană în autism

- 1 Lectie
Teoria minții (ToM)

- 2 Lectii
Interventie pentru reducerea comportamentelor problematice "My way"

- 53 Lectii
Program Focus - Schimbă traiectoria copilului cu autism
Acces în comunitate – 590 lei/lună + TVA Fără contract. Intri și ieși când vrei.
Vii pentru tine, când simți că ai nevoie de claritate, sprijin sau soluții care funcționează în viața reală. Revii când ai întrebări, provocări sau cauți o direcție nouă. Noi te așteptăm cu drag, de fiecare dată.
focuspecopil@gmail.com
Garantia noastră Dacă în 30 de zile copilul tău nu învață cel puțin 2 comportamente noi, generalizate acasă, îți returnăm banii. Fără întrebări. Fără explicații. Cu respect.

Ce face Comunitatea Focus diferit?
Aici, nu doar copilul învață. Învațăm toți cei din jurul lui. Împreună.
Părinte: nu te transformăm în terapeut sau co-terapeut.
Înveți să fii partener activ în procesul copilului tău – prezent, implicat și sigur pe pașii pe care îi faci.
Terapeut/Coordonator: nu aplici doar strategii, ci le transmiți cu sens. De la evaluare la intervenție, înveți să dai mai departe ce știi pe înțelesul părintelui.
Mergem împreună. ALĂTURI de copil.

Ce înveti în Comunitate
✅ Să observi copilul și să știi de unde începi cu el.
✅ Să monitorizezi dezvoltarea globală a copilului – de la atenție socială, interacțiune, emoții, atașament, până la impulsivitate și cogniție.
✅ Să alegi obiective funcționale (Da, inclusiv: Cum aleg obiectivele?)
✅ Să scrii obiectivele în limbaj clar, ca să știe toată echipa ce are de făcut, nu doar coordonatorul
✅ Să folosești joaca ca metodă de predare.
✅ Să valorifici 168 de ore pe săptămână.
✅ Să-l ajuți să fie independent.
Beneficii exclusive Pentru membrii comunității
Focus Plus
Focus Exclusiv
Evaluare
PACHET FOCUS PLUS Potrivit pentru părinții la început de drum sau în momente de blocaj major
Schimbarea nu e ușoară. Dar te putem ajuta să începi cu dreptul.
Timp de o lună, ai alături o echipă completă, sprijin personalizat și soluții aplicabile din prima zi.
O ședință de obiective (2-3 ore) cu Alina Vlad și mentorul familiei – în care clarificăm ce obiective urmărim, ce este realist pentru copilul tău și cum le susții consecvent, atât în viața de zi cu zi, cât și în sesiunile ABA/NDBI.
O ședință de dezvoltare personală cu Giannina Ciotescu – ca să ai resursele emoționale necesare să te ții de obiectivele copilului și să o faci cu prezență și empatie.
Suport aplicat și ghidaj continuu din partea mentorului familiei, pe tot parcursul lunii – cu o frecvență adaptată ritmului de învățare:
Săptămâna 1: feedback zilnic – părintele trimite video, iar mentorul oferă feedback telefonic în aceeași zi.
Săptămâna 2: feedback de 3 ori/săptămână
Săptămâna 3: feedback de 2 ori/săptămână
Săptămâna 4: feedback 1 dată/săptămână – accent pe autonomie și ajustare fină.
Număr limitat de locuri: maximum 20 de părinți/lună, pentru a asigura timp, atenție reală și intervenție personalizată.
Cost: 3000 lei + TVA/ lună
PACHET FOCUS EXCLUSIV Pentru părinți care știu deja direcția și vor să îmbunătățească predarea și relația cu copilul, dar în ritmul propriu
- O sesiune de obiective (2 ore) cu Alina Vlad – în care clarificăm unde se află copilul în prezent, care sunt prioritățile reale și cum formulăm obiective clare, adaptate ritmului său de dezvoltare.
Două sesiuni de coaching (1 oră fiecare) – live pe Zoom, în care Alina ghidează în timp real părintele sau specialistul în interacțiunea cu copilul, oferind observații și ajustări directe, aplicabile imediat în intervenție (ABA/NDBI sau în context natural).
O ședință de dezvoltare personală cu Giannina Ciotescu – ca să poți susține ritmul intervenției fără să te pierzi pe tine, să înveți cum îți reglezi propriile emoții și să fii un sprijin real pentru copil, fără să funcționezi pe pilot automat.
Ședința de obiective este însoțită de raport scris și recomandări aplicabile imediat.
Programare flexibilă: ședințele pot fi distribuite pe o perioadă de 3 luni, în funcție de ritmul și nevoile tale.
Cost total: 3205 lei +TVA (include raportul și ședințele).
Cost total: 3205 lei +TVA (include raportul și ședințele).
Evaluări care dau sens comportamentelor și ghidează intervenția Vineland-3 și NMT
Vineland-3 – Evaluarea comportamentului adaptativ
Este una dintre cele mai utilizate și validate scale la nivel internațional pentru evaluarea dezvoltării la copii cu întârziere sau dificultăți adaptative.
✔️ Ne oferă vârsta la care copilul demonstrează abilitățile de:
– autonomie
– comunicare
– interacțiune socială
–îngrijire personală
✔️ Este utilă în:
– înțelegerea nivelului de funcționare al copilului
– stabilirea obiectivelor realiste în terapie
– adaptarea intervenției la nevoile lui reale
Primești un raport scris care include interpretarea detaliată a scorurilor și recomandări pentru intervenție.
NMT – Neurosequential Model of Therapeutics (Dr. Bruce Perry)
NMT este o evaluare care ajută la înțelegerea efectelor experiențelor din trecut asupra funcționării actuale a creierului.
✔️ Analizează:
– istoricul de expunere la stres și relații de suport
– funcționarea actuală pe mai multe niveluri ale creierului (de la trunchi cerebral la cortex)
– nivelul actual de autoreglare, motivație, relaționare și cogniție
✔️ Rezultatul este o Hartă Funcțională a Creierului – care arată ce niveluri ale sistemului nervos sunt afectate și ce tipuri de intervenție sunt potrivite și în ce ordine (pornind de la reglare, până la limbaj și învățare).
NMT oferă un plan clar de intervenție, în acord cu nivelul real de dezvoltare neurobiologică al copilului.
Primești un raport vizual + interpretare completă, ușor de înțeles pentru părinți și specialiști.
✔️ Evaluările se completează reciproc: Vineland-3 ne spune „unde este copilul” în dezvoltarea sa adaptativă, iar NMT ne arată „de ce este acolo” și „ce pași sunt potriviți pentru o dezvoltare armonioasă”.
Cost total: 1000 lei + TVA (include ambele evaluări + rapoarte detaliate)
Buna! Alina, nu pot sa nu ti dau acest mesaj… si iarta ma pentru ora tarzie… singura mi fereastra de timp din zi🥹
Esti in gandurile mele continuu inca de cand am avut prima evaluare dinainte de a incepe programul Focus in mai anul trecut, cand am intrat cu Luca, non-verbal, cu un singur gest (pointing), fara abilitati de imitatie, JA, TT, nu contact vizual, raspuns la nume sporadic la mine si multe altele…
Desi am avut un parcurs atat de greoi, fiind eu inca insuficient pregatita sa dau startul, avand propriile mele lupte in apogeu, inundate in negare oarba, incapabila sa ma implic atat cat ar fi trebuit in Focus. Cred ca am fost prezenta, cu ceeeaaa mai mare indulgenta, maaaaxim 20% in program, cu dezmortire abia pe
final… dar nu ca prezenta, ci ca si constientizare a rolului meu… a deschiderii mele sa mi observ cat mai curat fiul, fara frustrarile mele… azi, avandu te continuu in minte, in actiuni, in modelare a mea, am ajuns atat de departe doaaaar datorita tie… fara sa te am 100% in Focus, pe care l consider de departe cel mai important program pe care orice parinte care isi iubeste copilul trebuie sa il parcurga, am reusit sa fac atat de mult diferenta si sa il ajut pe fiul meu atat de mult incat si mie, care sunt cu el zi de zi, mi se pare incredibil… si nu doar pe limbaj sau nu mai zic de cognitiv… ci pe abilitatea de a prinde din zbor, din mediu, pe interactiune sociala, pe emotional, care era la niv de 3 luni la evaluare!!! este absolut fabulos cum azi port discutii atat de ample cu fiul meu, care azi imi e partener, nu vid…
Vreau doar sa stii ca esti un om extrem de apreciat si toata munca ta nu este in zadar, nu se pierde cand se inchide un program, nu se uita!!! ramane cu noi sunt sigura ca foarte multi ani pe mai departe pentru ca sunt om si gresesc, dar invat si invat si invat. Iti multumesc din toata inima cu toata sinceritatea!!! Esti pilonul meu in dezvoltarea lui Luca… nu am visat la asa ceva nici cand nu stiam ce este autismul… dar mai ales ce si cum este fiul meu!!! Faci diferenta fix acolo unde trebuie: la firul ierbii! cu atat de multa claritate!!! Iti multumesc pentru ca azi am capacitatea sa ii tin piept celor mai aprige tantrumuri, sa am curaj sa lucrez acolo unde este cel mai dificil, sa nu imi fie frica si sa intru in escape!!! M ai invatat sa fiu stapana pe mine, ferma si calda, sa am incredere in propriile forte, pe care mi le ai cladit atat cat am fost prezenta in Focus si atat cat invat din toate postarile tale in online!!! Oferi atat de multe resurse despre care nu stiu cat constientizezi ca au vibratie cu o plusvaloare extrem de puternica dincolo de ecran!!! Nu am cum sa iti multumesc suficient cat sa inclin balanta cu valoarea pe care ne o aduci noua, parintilor!!! Esti sublima!!! Cel mai important lucru care mi s a intamplat in toti acesti 43 de ani este ca te am gasit!!! Nu stiu ce as fi fost azi fara tine (nimic nu cred ca poate egala durerea declinului psihic al copilului tau!), dar cu siguranta nu ceea ce sunt azi si nici cea de maine!!!
Diana Stoian (mama lui Luca 3.10 luni)
@Alina Vlad vă mulțumesc pentru ca existați, vă mulțumesc pentru tot ceea ce faceți, vă mulțumesc pentru tot ceea ce m ați învățat, vă mulțumesc pentru tot ceea ce ați făcut pentru mine și pentru Victor!
Victor începe să vorbească! Încearcă direct propoziții!
Ieri a spus nu vreau, la mulți ani, vreau cocoș (o acadea în formă de).
Ne ați schimbat viața și direcția!
Pentru totdeauna vă am în rugăciuni și vă trimit gânduri bune!
Andreea Ionescu
Buna seara! Voiam sa iti multumesc pentru sedinta de astazi, m-a ajutat mult ceva ce ai spus despre copiii care sunt la nivelul conversational - faptul ca apare autoreglarea bazata pe discutia cu sine. La noi nivelul conversatiei nu e foarte inalt, desi T. trancane cam toata ziua, mai e destul de mult de lucru. Totusi am observat de deja mult timp discutiile de unul singur. De exemplu atunci cand nu reuseste ceva, se supăra si incepe sa scanceasca "am vrut sa pun rampa, dar rampa a zis NU,Nu vreau si trebuie pusa rampa". Sunt multe situatii de tipul asta in timpul zilei, si multe suparari cand nu ii ies lucrurile. Dar uite nu m-am gandit sa ma folosesc de ele si sa le ajut sa creasca in directia autoreglarii - ma ajuta mult ideea.
L.P.
Raspunsul scurt "focus pe copil" 🙂 Raspunsul lung...e lung. Pana sa ajungem la combinatii de 2 cuvinte si mai departe a existat o baza solida de cuvinte - peste 50-100 (substantive si verbe).
Lagat de gradinita voiam sa povestesc ceva ce poate te ajuta. Eu merg de un an de zile insotitor pentru baiatul meu, mergem la grupa mijlocie cu care am si inceput (la aproape 5 ani). Au fost nenumarate situatiile in care obiectivele mi-au sarit in ochi direct la gradinita, nici nu as fi stiut de ele daca nu eram acolo.In orice caz, altceva voiam sa povestesc. La mijlocul anului au aparut in grupa doi copilasi gemeni veniti din Ucraina, sub varsta grupei -abia daca au 3 ani. Evident au venit fara sa stie limba, nu au niciun sprijin. Au inceput sa inteleaga limba foarte repede, se joaca cot la cot cu ceilalti, urmeaza toate instructiile, imita tot, fac fata la toate instructiile si activitatile. Dar sunt copii cat se poate de tipici si destul de istetei. Asa ca întrebarea se pune - ce abilitati au, specifice oricarui tipic, care ii fac sa se descurce in asa situatie dificila?
L.P.
Din Iulie practic suntem fără coordonator, în cădere liberă....dar nu am găsit, mi-am găsit forte nebănuite să îmi susțin copilul și să facem progrese. Ori de câte ori a fost necesar Alina m-a ajutat. In Noiembrie am reușit să găsesc coordonator, am făcut evaluare, am plecat de la centru, i-am dat o lună de vacanță (13 Decembrie -13 Ianuarie) și am reînceput acasă, cu 2 terapeute, azi a fost prima supervizare.
Cum suntem astăzi: copil verbal, acum 3 luni și un pic a ieșit pe Vineland mai mare decât vârsta lui (11 ani pe receptiv), și pe alte arii, comunicativ, receptiv, am depășit toate nivelurile de joc, ii plac copiii, se joacă, nu mai avem comportamente problemă, mai avem câte un tantrum, scrie, citește, socotește, se plictisește la grădiniță (Montessori), nu e nici o diferență între el și ceilalți copii de la grădinița. Terapeutul merge și la grădiniță. Am plecat de la un ADOS de 22/19 la câteva luni și a ieșit în vară 7. Dintre care 2 puncte pentru prosodie (logopedia nu e de acord).
C.I.